natural medicine, cosmetics & well-being
reklama
Strona główna > Polecamy > Artykuł > Ćwiczenia wzmacniające kręgosłup

Ćwiczenia wzmacniające kręgosłup

mar 18, 2014


 

Polecamy artykuł o ćwiczeniach wzmacniających kręgosłup, autorstwa Niny Grelli, opublikowany w dodatku do Dziennika Zachodniego- Bliżej zdrowia, bliżej natury.

 

Łatwe i bezpieczne ćwiczenia Edgara Caycego może wykonywać każdy członek rodziny- od dzieci po pradziadków.

Zajmują 10- 15 minut dziennie, można je więc wykonać w każdej wolnej chwili, nawet przed pracą czy szkołą.

 

1. Kot. Przeciągaj się przez 2,3 minuty, tuż po wyjściu z łóżka, jak kot. Można także przeciągać się w łóżku tuż po obudzeniu.

 

2.Głowa-szyja. Siedząc prosto, pochyl głowę do przodu trzy razy, do tyłu trzy razy, na prawą i lewą stronę po trzy razy, następnie zataczaj głową kręgi zgodnie z ruchem wskazówek zegara i odwrotnie. W każdą stronę po trzy razy.

Ćwiczenie to poprawia wzrok, słuch, smak, dotyk i węch. Oddziałuje też między innymi na kręgosłup, rdzeń kręgowy, odgałęzienia nerwów kręgowych i krtań.

 

3.Zestaw trzech ćwiczeń, które utrzymują w stanie giętkości część piersiową i lędźwiową kręgosłupa.

 

  1. Przód- tył. Stań w pozycji wyprostowanej, stopy zwarte, obie ręce wyciągnięte do góry nad głową. Pochyl się w tej pozycji do tyłu tak daleko, jak to możliwe, a następnie pochyl tułów do przodu, starając się dotknąć palców stóp bez zginania kolan bardziej, niż to konieczne.
  2. Z boku na bok.  W pozycji wyprostowanej przeginaj się na boki, nie skręcając tułowia, najpierw na prawo, a następnie na lewo. Głowę trzymamy prosto, ręka wędruje w dół wzdłuż nogi, w miarę, jak ciało zgina się w tym kierunku.
  3. Wielki skręt. Stań w rozkroku, utrzymując między stopami odległość 30- 35 cm. Unieś ramiona w bok równolegle do podłogi i wyprostuj je. Następnie skręcaj tułów w prawo, podążając za tym skrętem głową i oczami tak daleko, jak tylko można i pozwalając ramionom wychylać się energicznie w tym celu, by całą resztę ciała wciągnąć w ten skrętny ruch. Po czym przekręcaj je identycznie w lewo. Te trzy ćwiczenia wykonuje się 15- 20 razy.

 

4.Ćwiczenia uszu. Chwyć mocno obie małżowiny uszne- prawe ucho prawą ręką, lewe ucho lewą ręką- tak, aby nadgarstek i środek dłoni przylegał płasko do małżowiny ucha, a palce z drugiej strony przyciskały płatek uszny do dłoni. Potem kręć małżowiny uszne jednocześnie obydwoma rękami ruchem okrężnym, poruszając je w ten sposób tak silnie, jak tylko się da bez sprawiania sobie bólu. Nie powinno się urażać ucha, lecz energiczny ruch posiada zasadnicze znaczenie. Uszy można kręcić tym sposobem 25- 50 razy w jednym kierunku, a potem tą samą czynność w kierunku przeciwnym. Później bez odrywania rąk i z łokciami odsuniętymi na boki należy przyciskać uszy z obu stron jednocześnie. Ucisk- luz- ucisk- luz, tak jakbyśmy wpompowywali sobie do ucha powietrze. Te okrężne i pompujące ruchy ucha mają działanie łagodnej, równoważącej stymulacji wszystkich auriculoterapeutycznych punktów ucha, dając ciału rzeczywiste ogólne wzmocnienie. Ostatnie ćwiczenie polegające na uciskaniu powoduje zwiększone ciśnienie w wewnętrznych kanałach ucha, co delikatnie uelastycznia błonę bębenkową i stymuluje wyściółkę kanału wewnętrznego. Poprawia słuch!

Ćwiczenia te, wykonywane regularnie, zastępują nastawianie kręgosłupa oraz masaże.

 

 

Treści z serwisu natmed.pl mają na celu polepszenie, a nie zastąpienie, kontaktu pomiędzy Użytkownikiem Serwisu a jego lekarzem. Serwis ma z założenia charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny. Przed zastosowaniem się do porad z zakresu wiedzy specjalistycznej, w szczególności medycznych, zawartych w naszym Serwisie należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem. Administrator nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z wykorzystania informacji zawartych w Serwisie.